SATIŞ SONRASI HİZMET YETERLİLİK BELGESİ
Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi; yurt içinde üretilen veya ithal edilen mallar ile ilgili olarak, Bakanlıkça tespit ve ilan edilen kullanım ömrü süresince üretici veya ithalatçılar tarafından verilmesi zorunlu montaj, bakım ve onarım hizmetleri için, yeterli teknik kadro, takım, teçhizat bulunduğunu gösteren ve firmanın unvanı ile merkez adresine göre düzenlenen belgeyi ifade eder.
Üretici veya ithalatçılar, Satış Sonrası Hizmetler Yönetmelik eki listede yer alan her mal grubu için belirtilen kullanım ömrü süresince, satış sonrası hizmetleri sağlamak üzere yine ekli listede tespit edilen yer, sayı ve özellikte yetkili servis istasyonunu, yeterli teknik kadroya sahip şekilde kurmak zorundadırlar.
Yönetmelik eki listede yer almayan veya ek listede yer almasına karşın servis istasyonu gerekmeyen mallar için Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi düzenlenmez.
Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesine yönelik başvurular, Bakanlığın internet sayfasından, elektronik imza ile yapılır ve elektronik imza ile onaylanır.
12.02.2020 tarihli ve 31037 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak 01.07.2020 tarihinde yürürlüğe giren Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmeliğin 6’ncı maddesinde yer alan; “Üretici veya ithalatçıların, ekli listede belirlenenden daha fazla kurulan servisler dâhil olmak üzere tüm yetkili servis istasyonu bilgilerini Bakanlık tarafından oluşturulan Servis Bilgi Sistemine ilişkin internet sitesine otuz gün içerisinde doğru ve eksiksiz bir şekilde girmesi ve servis bilgilerinde değişiklik olması durumunda bu bilgileri güncellemesi zorunludur.” hükmü uyarınca tüm yetkili servis istasyonlarına ilişkin bilgilerin www.servis.gov.tr adresli internet sitesine kaydedilmesi gerekmektedir.
SATIŞ SONRASI HİZMET YETERLİLİK BELGESİ DÜZENLENMESİ GEREKEN MALLAR
Satış Sonrası Hizmetler Yönetmelik eki listede yer alan malları üreten veya ithal eden firmalar; http://e-garanti.gtb.gov.tr/application/HTMLClient sayfasında e-SSHYB İşlemleri/e-imza İşlemleri/E-imza ile giriş üzerinden başvuru numarası alarak Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi onaylatmak zorundadırlar.
SSHYB İşlemlerinin Gerçekleştirilmesi Sırasında İzlenecek Prosedür
Belgelendirme işlemlerinde uygulanacak usul, esas ve izlenecek yol ile ilgili hususlar, http://e-garanti.gtb.gov.tr/application/HTMLClient linkinde yer alan e-SSHYB İşlemleri/Eğitim Filmleri’nde belirtilmiştir. Söz konusu linki görüntüleyiniz ve talebinize uygun bölümü seçerek kullanıcı bilgilendirme filminde belirtildiği şekilde müracaatınızı yapınız.
Müracaatınız değerlendirilecek ve uygun görülmesi halinde belgeniz elektronik imza ile onaylanarak firmanıza bildirilecektir. Onaylanan belgelerinize ait dokümanlara ulaşmak için;
linkinden erişebilirsiniz.
Müracaatınızda eksiklik bulunması halinde ise; eksiklik yazısına;
bölümünden ulaşabilirsiniz.
Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi Müracaatı Sırasında Dikkat Edilecek HususlarSSHYB Diğer İşlemler
Servis DeğişikliğiYeni belge müracaatı yapıyor gibi işlemleri yaparak “Servis Değişikliği mi” kısmını “Evet” olarak seçerek başvurunuz.
Unvan, Nev’i ve/veya Adres DeğişikliğiFirmanızın unvanı, nev’i ve/veya adresinin değişmesi halinde ticaret sicil müdürlüğüne kayıtlıysanız bağlı olduğunuz Ticaret Sicil Müdürlüklerine, Esnaf siciline kayıtlıysanız bağlı olduğunuz Esnaf Sicil Müdürlüğüne başvuru yapılmalıdır. Daha sonra sistem üzerinden Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi müracaatında bulunmanız gerekmektedir.
Elektronik Sertifika Hizmet SağlayıcılarıBakanlıkça onaylı Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi düzenleyecek üretici veya ithalatçılar, başvurularını, aşağıda unvanları belirtilen Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılarından temin edecekleri e-imza kartıyla www.ticaret.gov.tr üzerinden yapacaklardır.