1-TİCARET.NET’E KAYIT OLMA (SİSTEM NO ALMA)
Ticaret.net e kayıt olmak için e-imza kartı satın aldıktan sonra bilgisayarınıza ArkSigner programını indirmeniz gerekmektedir. Bilgisayarınızdaki tüm tarayıcılarla işlem yapabilirsiniz.
Bu işlem sonucunda verilen sistem numarasını saklayınız. Sistem Numarası cokey numaranızdır.
2- İŞLEM YAPABİLMEM İÇİN GEREKLİ OLAN E-İMZA KARTINI NEREDEN ALABİLİRİM?
Aşağıdaki Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılarının herhangi birinden (ESHS) e-imza kartınızı temin ederek Bakanlığımıza müracaat etmeniz gerekmektedir.
3- E-İMZA KARTIMI ALIRKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİM?
İşlemlerinizi firma yetkilisi olarak yapacaksanız e-imza kartınızın kurumsal olması gerekmektedir. Bu nedenle ESHS’lerden e-imza kartı alırken, kurumsal başvuru yöntemlerini kullanarak, kurumsal e-imza kartı temin etmeniz gerekmektedir.
4- E-İMZA KARTIMI KULLANMAKTA ZORLANIYORUM. NE YAPMALIYIM?
E-imza kartı kullanımında zorlanıyorsanız, e-imza kartınızı aldığınız ESHS’den destek isteyebilirsiniz. Bunun için ESHS’nin çağrı merkezini arayın veya e-posta gönderin.
5- DAHA ÖNCEDEN ALINMIŞ E-İMZA KARTLARI SİSTEMDE NASIL KULLANILIR?
Firma yetkilisi iseniz, e-imza kartınız kurumsal ise ve işlem yapacağınız kurum adına alındıysa kullanabilirsiniz. Aksi takdirde kurumsal e-imza kartı almanız gerekmektedir. Firma vekili iseniz, kişisel e-imza kartınız ile işlem yapabilirsiniz.
6- FİRMANIN ADRES/UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ OLDUYSA NE YAPILMALIDIR?
Şirketse ünvan/adres değişikliği olan ticaret sicil gazetesi/vergi levhası, Esnafsa Esnaf gazetesi/vergi levhasını bilgilendirme@ticaret.gov.tr mail adresine gönderiniz.
7- E-İMZA İŞLEMLERİ SİSTEMİNE HANGİ İŞLETİM SİSTEMİNE SAHİP BİLGİSAYARLARDAN GİRİŞ YAPILABİLİR?
Windows işletim sisteminin son sürümlerinden (Windows 8.1, Windows 10, Windows 11) sisteme giriş yapabilirsiniz. Ayrıca diğer işletim sistemlerinin son sürümlerini de desteklemektedir.
8- E-İMZA KARTI İLE E-İMZA İŞLEMLERİ SİSTEMİNE HANGİ İNTERNET TARAYICILARI İLE GİRİŞ YAPABİLİRİZ?
E-SSHYB portaline Google Chrome, Edge, Opera, Firefox ve Brave’den giriş yapabilirsiniz.
9- E-SSHY BELGESİ İÇİN LİSTELENMEYEN SERVİSLERİMİ NASIL EKLETEBİLİRİM?
Öncelikle başvuru sırasında Kapsam Kayıt Numarası alanına “TS” ibaresi yazmadan sadece rakamları yazarak deneyin (örneğin; 10079). Servisleriniz hala görünmüyorsa; sistemde bulunan firma unvanının yanında yer alan Sistem Numarası ile TSE'ye başvurarak servislerinizin görünmesini sağlayabilirsiniz.
10- BİRDEN FAZLA FİRMANIN YETKİLİSİYİM. İŞLEMLERİMİ NASIL YAPACAĞIM?
Birden fazla firmanın yetkilisi iseniz, her firma için farklı bir kurumsal e-imza kartı alarak, her bir firma için başvurunuzu ayrı ayrı yapmanız gerekmektedir.
11- FİRMA VEKİLİ E-İMZA İLE VEKİLİ OLDUĞU FİRMA İŞLEMLERİNİ NASIL YAPABİLİR?
Firma vekili iseniz; vekili olduğunuz firma adına e-imza kartınız ile işlem yapabilmek için, firma yetkilisi tarafından kurumsal e-imza kartı ile vekil olarak atanmanız gerekmektedir. Bu atama sonucunda firma işlemlerini vekâlet kapsamı doğrultusunda yerine getirebilirsiniz.
12- BAKANLIKTAN DAHA ÖNCE ALDIĞIM SSHY BELGEMİN SÜRESİ GEÇERLİYKEN ADRES/UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ OLDUYSA NE YAPMALIYIM?
Firmanızın unvanı, nev’i ve/veya adresinin değişmesi halinde; ticaret sicil müdürlüğüne kayıtlıysanız bağlı olduğunuz Ticaret Sicil Müdürlüklerine, esnaf siciline kayıtlıysanız bağlı olduğunuz Esnaf Sicil Müdürlüğüne başvuru yaparak tescil ve ilanı yapılmalıdır. Tescil ve ilanı yapılmış değişiklikleri Bakanlığımızdan önce güncellemesi yapmanız gerekmektedir. Daha sonra sistem üzerinden Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi “Servis Değişikliği” seçeneğinden müracaat ederek S.S.H.Y Belgenizi güncellemeniz gerekmektedir.
13- MÜKERRER FİRMA KAYITLARI İÇİN BİRLEŞTİRME İŞLEMLERİ NASIL YAPILIR?
Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü'ne unvan, adres, nevi, vergi dairesi ve vergi numarası değişikliği için, talep ettiğiniz güncellemeye ait belgeleri bilgilendirme@ticaret.gov.tr adresine PDF olarak mail atarak güncellemenizi yaptırmanız gerekmektedir.
NOT : Uygulamayı kullanırken çıkan herhangi bir hata durumunda; hata ekranını print screen yaparak yetkili kişinin tc kimlik numarası ve firma unvanı/sistem no.su ile bilgilendirme@ticaret.gov.tr mail adresine gönderiniz.
Yukarı